fredag 18 juni 2021

Grafikspårning (Image tracing)

Hej! 
Här kommer ett inlägg om hur man gör image tracing via ScanNcut. 
Har hittat en sida som det finns massor av bilder o figurer.
Och alla är gratis bara man registrerar sig. Sidan heter Pixabay.com

Jag ska visa lite hur man gör.

Sidan! Välj en bild som du vill skära ut.  

Välja denna iconen på CanvasWorkspace. Finns både online och den man laddar ner till datorn.

Så kommer denna fram.

Jag hittade lite banners. De färgade linjerna är det som skär ut sedan. Man får testa lite fram.


Min nedersta blev såhär.

Och när jag hade skurit ut den.
Helt ok. Kan ju skära ut igen och lägga vitt papper i mitten att stämpla på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mitt pyssel

Fick en beskrivning på träffen o gjorde den igår.  Den lilla rosetten har jag gjort på träffen.